T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / KARTEPE - Akçakoca Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Dosyalar2

Eyl

Ara

Ara

Ara

Ara

Ara

Ara

Ara

Ara

Okulumuzda haftalık toplam;

 9. Sınıflar  43 saat

10. Sınıflar 43 saat

11. Sınıflar 43 saat

12. Sınıflar 40 saat  ders yapmaktadır.

 

Derslerin içerikleri ve saatleri  konusunda  ayrıntılı bilgi edinmek için aşağıdaki linkleri tıklayınız.

http://www.megep.meb.gov.tr/?page=ogretimProgramlari

Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü | EBA Portalı

Ara

Otelcilik ve Turizm sektörüne yönelik, kaliteli hizmet anlayışına uygun meslek elemanı yetiştiren okulumuzda, öğrencilerimizden beklenen temel davranış; çalışma ortamlarında hijyen, sanitasyon ve gıda güvenliğinin sağlanması için her alanda kişisel bakım, temizlik ve hijyen kurallarına uygun hareket edilmesidir. Öğrencilerimizin okul kıyafetleri, kurumsal kalite standartlarımızın da desteklediği, sektörde yaygın olarak bilinen klasik kıyafetlerdir.

 

Öğrencilerimizin okul kıyafetlerinin aşağıda belirtilen özelliklere uygun olması gerekmektedir.

Kızlar;

- Beyaz Polo Yaka T-shirt

- Siyah hırka

- Siyah renk başörtü (başörtü tercih eden öğrencilerimiz için)

- Siyah pantolon 

- Temiz ve kıyafetine uygun ayakkabı

 

Erkekler;

- Beyaz Polo Yaka T-shirt

- Siyah hırka

- Siyah pantolon 

- Temiz ve kıyafetine uygun ayakkabı

Ara

Çocuk lise çağında yeni bir hayata başlar ve burada onu çocukluk ile yetişkinlik arasındaki dönem olan ergenlik karşılar. Ergenlik özelliklerinin başlamasında çevresel, kalıtsal ve ruhsal ögeler rol oynamaktadır. Ülkemizde ergenlik dönemi ortalama olarak kızlarda 10-12, erkeklerde 12-14 yaşları arasında başlar. Ergenlikteki fiziksel gelişme, kız ve erkek çocuklarda aynı zamanda ve aynı hızda olmaz. Araştırmalar kız çocuklarında ergenliğin daha erken başladığını göstermektedir. Lise çağındaki çocuğunuzun fiziksel gelişimi diğer dönemlere göre daha hızlıdır. Bu dönemde boyda ve kiloda belirgin artışlar olur. Sesin kalınlaşması, vücutta tüylenme, ter bezlerinin çalışmasının artması, üreme organındaki değişiklikler, yüzde tüylenme, ciltte sivilcelenme bu dönemde görülen fiziksel gelişimler arasında sayılabilir.

Ara

Kişisel Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Nitelik itibariyle ne eğitsel ne de mesleki alanla ilgisi olmayan problemler vardır. Bu problemler kişinin duygu ve düşüncelerinden, sosyal ilişkilerinden, davranışlarından doğan problemlerdir. Bu problemlerle ilgili yapılan rehberliğe ve danışmaya kişisel-psikolojik problemlerle ilgili rehberlik denir.

Eğitsel Rehberlik: Ferdin kendi kabiliyet, ilgi, ihtiyaç ve imkânlarına uygun bir öğrenim dalında başarı ile ilerlemesini sağlamak için yapılan yardımlara eğitimle ilgili rehberlik denir.

Mesleki Rehberlik: Türlü meslekleri tanımaları ve kendi kişisel özelliklerine uygun olan meslekleri seçmeleri, mesleklere hazırlanmaları ve mesleklerde gelişmeleri amacı ile bireylere yapılan yardımdır.

 

Ara

   1.  Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir. 

    2.  İnsan,  saygıya değer bir varlıktır.

    3.  Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak isteğe

         bağlıdır. 

    4.  Rehberlik,  hayat boyu yararlanılabilecek bir

         hizmettir. 

    5.  Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinde

         gizlilik esastır.

    6.  Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir. 

    7.  Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetleri

         ilgililerin  iş birliği ile yürütülmelidir. 

    8.  Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinde

         bireysel farklılıklara saygı esastır.

    9.  Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri eğitimin

         ayrılmaz bir parçasıdır.

 

Ara

1. Kendini tanıma ve ifade etme, 

2. Davranışsal, duygusal ve bilişsel takip,

3. Öz disiplin ve öz güven geliştirme,

4. Teknoloji kullanımı ile ilgili bilinçlendirme çalışmaları,

5. Psikososyal müdahale çalışmaları,

6. Problem çözme becerileri,

7. Etkin ve verimli çalışma alışkanlıkları kazanma,

8. Hedef  koyma ve motivasyon,

9. Öğrenme stillerini keşfetme ve uyum becerilerine yardımcı olma konularında

    gerekli destek ve takip sürecini yürütür.

Ara

Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan rehberlik servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak; kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.